Contact

+31 (0)43 388 44 29
Contactform

Master Evidence Based Innovation in Teaching (MEBIT)

Geen veronderstellingen of vooroordelen maar feiten

Evidence based innovation – wetenschappelijk onderbouwde vernieuwing – houdt in dat docenten zich niet laten leiden door veronderstellingen of vooroordelen, maar door feiten. Ideeën voor onderwijsvernieuwing zijn er genoeg, de vraag is: wat werkt? Die vraag vormt het uitgangspunt van het MEBIT-programma. Het eerste programma is in maart 2009 van start gegaan.

Uitgangspunten en niveau van de opleiding

Het academisch masterprogramma MEBIT is ontwikkeld om de wisselwerking tussen de ontwikkeling van wetenschappelijke kennis en de onderwijspraktijk te verbeteren. Het programma richt zich dan ook op die docenten die, als aanvulling op hun eerdere opleidingen èn in combinatie met praktijkervaring, op zoek zijn naar specifieke scholing en ondersteuning. Om te leren hoe de ontwikkeling van de eigen school, en met name de onderwijspraktijk, kan worden onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek.

Waarom kiezen voor MEBIT?

  • Praktijk als uitgangspunt. Het programma wordt gestuurd vanuit de leervragen van de deelnemers.
  • Mebit als learning community. Individuele begeleiding wordt gecombineerd met intensieve samenwerking in kleine groepen tijdens de maandelijkse contactdagen in Maastricht.
  • Een electronische leeromgeving met flexibiliteit om studie en werk goed op elkaar af te kunnen stemmen. 
  • Een inhoudelijke en organisatorische band met TIER zorgt voor een directe link met wetenschappelijk toponderzoek.